Klanten marketingonderzoek

Marketingnieuws 17

INTRO
Voor jou de nieuwe uitgave van Papilio MarketingNieuws, die een aantal keer per jaar verschijnt. Hierin vind je een marketingproject, praktische marketingtips en een korte samenvatting van een interessant marketingboek. 

KLANT AAN HET WOORD
“Met behulp van dit onderzoek is onze marktpositie versterkt”
Steeds meer MKB-bedrijven kiezen Papilio Marketingoplossingen voor een kwalitatief klanten- of marktonderzoek. Klanten zijn zeer tevreden over de uitkomsten en de toepasbaarheid van deze onderzoeken. Een organisatie wilde meer inzicht in de ontwikkelingen en problematieken die bij klanten spelen. “Wij hebben voor Papilio gekozen, omdat zij gespecialiseerd zijn in de b-to-b markt en veel ervaring hebben met het MKB”, aldus de directeur. “Esther Visser heeft in de markt kwalitatief hoogwaardige gesprekken gevoerd om de juiste informatie en inzichten te verkrijgen. Vervolgens vertaalt zij de uitkomsten heel helder en praktisch en geeft zij advies over hoe wij op de juiste wijze in kunnen spelen op de wensen van onze klanten, zodat onze toegevoegde waarde groter wordt. Met behulp van dit onderzoek is onze marktpositie versterkt. Wij hebben de investering in het onderzoek dubbel en dwars terugverdiend. Ook in de toekomst blijven wij regelmatig een check doen in samenwerking met Papilio.” 

Wil je meer informatie over het optimaliseren van de portfolio of een vrijblijvende afspraak? Bel dan met 071 54 29 777 of stuur een e-mail naar esthervisser@papilio.nl

MARKETINGTIPS
Hoe selecteer je een websitebureau?
Regelmatig horen wij van onze klanten dat een gekozen websitebureau niet voldoet aan de verwachtingen. Het gevolg hiervan is dat het websiteproject vertraging oploopt en het hele traject veel meer tijd en energie kost dan was gepland. De opgeleverde website ligt dan bijvoorbeeld niet in lijn met de positionering en er is te weinig interactie met klanten en relaties. Kortom: de doelstellingen worden niet gehaald.

Bij het selecteren van een websitebureau is het raadzaam om te vragen naar de werkwijze. Wordt een website gebouwd op basis van de doelstellingen, de strategie, de gewenste uitstraling, de doelgroepen en de vindbaarheid? Komt er een planning, zodat duidelijk is wie wat doet om op tijd live te kunnen gaan? Adviseert en begeleidt het websitebureau het bedrijf na het opleveren van de website om het maximale uit de website te blijven halen? Dit zijn minimum vereisten om de beoogde doelen te realiseren en een goede website te bouwen die aansluit op de wensen van bezoekers en klanten. Papilio ondersteunt je graag bij de keuze voor een websitebureau.

MARKETINGBOEK
Praktisch toepasbare marketing voor ondernemers
Er zijn maar weinig ondernemers bij wie de orders bij wijze van spreken door het raam naar binnen vliegen. Ondernemen is gewoon keihard werken. Op het juiste moment de juiste keuzes maken, oftewel belangrijke beslissingen nemen op marketinggebied. Het boek Marketing voor ondernemers van Eline Walda is geschreven voor ondernemers die tegen marketingvraagstukken aanlopen. Het boek helpt je als ondernemer de goede richting te kiezen en is door de logische opbouw een goede handleiding voor het schrijven van een marketingplan. In dit boek staat de praktische toepasbaarheid centraal. Je kunt direct aan de slag met je plannen om jouw onderneming te laten groeien!

Klanten zeggen

Quotes

De werkwijze van Papilio spreekt me aan, omdat we een goede match hebben, het is praktisch en concreet op het doel af. Geen uitgebreide rapporten, maar een bondige rapportage met de hoofdlijnen.

— Bonne Heeringa
Directeur van Indigo Engineering


Bel mij!


Offerte aanvragen


Aanmelden nieuwsbrief