Implementatie van de marketingstrategie

Implementatie van de marketingstrategie 

In het marketingplan wordt de huidige en de gewenste toekomstige situatie opgenomen. De belangrijkste stap bij het opzetten van het marketingplan is om de volgende zaken duidelijk in beeld te krijgen: Wat is de kernactiviteit? Wat zijn de verschillende segmenten? Wie zijn de doelgroepen? Wat is de marketingstrategie? Wat zijn de doelstellingen? Hoe bereikt u deze doelstellingen?

De aanpak van Papilio bij het opzetten van een marketingplan is het maken van een bondig en praktisch plan waarbij wij u tijdens de implementatie kunnen blijven begeleiden om tot een goede uitvoering te komen. Op deze wijze wordt de marketingstrategie een vanzelfsprekendheid binnen de gehele organisatie.

Om tot een goed marketingplan te komen, wordt in gezamenlijk overleg besloten welke van onderstaande activiteiten worden gedaan: gesprekken met het management, gesprekken met de medewerkers, marktonderzoek, klanttevredenheidsonderzoek, SWOT-analyse, interne analyse, externe analyse, distributieanalyse, concurrentieanalyse, het vaststellen van de doelgroepen, het vaststellen van de marketingstrategie, het vaststellen van de doelen, en het maken van een financiële analyse.

Een project uit de praktijk ‘Door gestructureerde aanpak met het marketingplan hadden we in de markt meer succes’
De directeur van een organisatie wilde de markt gestructureerder bewerken. "Onder leiding van Papilio Marketingoplossingen hebben we gezamenlijk met directie en managementteam een SWOT-analyse gemaakt en de huidige positionering in beeld gebracht. Met deze hulpmiddelen werd snel duidelijk wat de gewenste positionering was en welke activiteiten we moesten ondernemen om daar te komen. De managers hebben met advies en begeleiding van Papilio het marketingplan opgesteld en aan alle medewerkers gepresenteerd. Met deze opzet is in onze hele organisatie duidelijk wat de strategie, de doelen en de activiteiten zijn. We werken nu met elkaar aan dezelfde dingen. Door de gestructureerde aanpak realiseren we de meeste doelstellingen en hebben de medewerkers meer plezier in hun werk."

Klanten zeggen

Quotes

Dankzij het kwalitatieve onderzoek van Papilio heeft Coolmark een duidelijke positionering in de markt. Bovendien is aangetoond op welke punten Coolmark zich onderscheid van de concurrentie en welke diensten gewaardeerd worden.

— Richard Droop
Managing Director van Coolmark BV


Bel mij!


Offerte aanvragen


Aanmelden nieuwsbrief